Tüp Bebek Tedavisi Ve Spor

Bir anne adayı tüp bebek tedavisi süresince yaptığı her hareketine mutlaka dikkat etmelidir. Ani harketlerden kaçınmalı ve spor yaparken çok hassas olmalıdır. Bu nedenle de anne adayının tüp bebek tedavi sürecindeki aşamalara bağlı olarak spor aktivitelerini yürütmesi farklılık gösterir.

Bilindiği gibi bu tedavi uygulanırken embriyo transferi yapılır ve anneye verilen embriyonun rahime tutunması beklenir. Bu durum da bazı kısıtlayıcı faktörleri beraberinde getirir. İşte bu aşamada anne adayının hiç bir şeklide spor yapmaması gerekiyor. Anne adayının ani yapacağı hareketler bu aşamada embriyoya zarar verecektir. Tedavinin bu en hassas sürecinde mümkün olduğunca hareketsiz kalmak gerekiyor.

Hareketleri en aza indirmek için, değil spor yapmak, embriyo naklini takip eden bir kaç gün içinde hiçbir şekilde yolculuk dahi yapmaması beklenmektedir.

Bu dönemde ağır spor hareketleri yapmak, sağlıklı ve başarılı bir tüp bebek tedavisini zora sokar. Tüp bebek yapacak anne adayının spor yaparak kendini zorlaması, onun düşük yapma riskini maksimuma çıkaracaktır. Çünkü bu dönem embriyonun rahime tutunmaya başlaması açısından çok kritik bir dönemdir.

Tabi tüp bebek tedavisine başlamadan önceki dönemde yapılacak spor hareketleri, sinir sistemini ve kas sistemini güçlendirmede ve vücudun dinç ve dingin hale gelmesinde çok yararlı olacaktır. Ama embriyo naklinden sonra spor aktivitelerine ara verilmelidir.

Bu ilk aşama geçilip de gebelik durumu kesinlik kazandıktan sonra ise spor konusunda ancak tedaviyi uygulayan doktor karar verecektir. Bu anne adayının sağlık durumuyla ilgili tespitleri doğrultusunda doktorun vereceği bir karardır.

Elbette gebelik süresince egzersiz yapmanın yararı çoktur. Ancak bir anne adayından diğerine değişen bir çok faktör spor yapılıp yapılmaması konusunda önemli rol oynar. Bu nedenle bu soru ancak tüp bebek tedavisini uygulayan uzman doktor tarafından cevaplanabilir.

Gebeliğin devamını etkileyecek riskli bir durum yoksa doktor egzersiz yapılmasına izin verecektir. Genellikle hamileliğin üçüncü ayı tamamlandıktan sonra spor hareketlerine izin verilir.

Neden spor ya da belirlenecek bazı egzersizleri yapmak önemlidir?

• Bir kere anne adayının kendine güvenini arttırır.

• Gebelik sürecinde oluşabilecek duruş ve vücut şekil bozukluklarını azaltır.

• Anne adayının daha uygun şekilde kilo almasını sağlar.

• Sırt ve bel ağrılarını azaltır.

• Gebelikte oluşması mümkün şişlik ve ödemleri azaltır.

• Rahat uyuma olanağı sağlar.

• Anne adayının hem ruhsal hem de fiziksel olarak kendisini daha iyi hissetmesini sağlar.

• Normal doğumu kolaylaştırır.

• Doğum sonrasında anne vücudunun kolayca toparlanmasını sağlar.

Gebelikte süresince egzersizlerin düzenli olarak yapılmasına dikkate edilmelidir. Akla geldiği şekilde yapmanın, bazen yapıp bazen yapmamanın ya da ara vermenin yararı olmadığı gibi aksine zararı da dokunabilir.

Doktorların önerdiği haftada en az 3 gün ya da 2 günde 1 düzenli olarak egzersiz yapılmasıdır. Egzersiz süresi yaklaşık 20-30 dakika olmalı ve bitkinlik, aşırı terleme, nefes nefese kalma, yüksek kalp çarpıntısı olmayacak şekilde ayarlanmalıdır.

Doktor yönlendirmesi ile yapılacak spor aktiviteleri içinde bisiklet, at binme, ağırlık kaldırılan sporlar, dağcılık, dalış gibi sporlar hiç bir zaman olmayacaktır. Keza basketbol, voleybol, tenis gibi sporlar redirected da karın bölgesine top çarpa ihtimali yüzünden önerilmez.

Gebelik süresince yapılacak en uygun ve en tehlikesiz, yapılması en kolay spor yürüyüştür. Yürüyüşün temposuna ve süresine doktor karar vermelidir. Yine de anne adayının kendisini aşırı yormadan ve aşırı terlemeden yapacağı yaklaşık yarım saatlik bir yürüyüş yeterli olacaktır. Bu gebeliğin her ayında yapılabilir.

Koşu yapılmak isteniyorsa bu tamamen doktorun iznine bağlıdır çünkü düşme riski fazladır.

Yüzme de gebelikte en çok tavsiye edilen sporlardan biridir. Hem riski yoktur hem de çok faydalıdır. Yine gebeliğin her ayında kolayca yapılabilir.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s